5. ročník 2010

(Halenkovice 7.8.2010, Zlín 8.8.2010)

Milí Pětkaři a účastníci srazu.

 5. Sraz 7.8-8.8. 2010 je úspěšně za námi. Počasí se nám konečně „vydařilo“, nepršelo.  A to se schylovalo k dešti několikrát. Většina účastníků si ho navíc pochvaluje, což mě nesmírně těší!

Ale pojďme na samotný průběh srazu…

Kolem 10 hodiny se Pětkaři začali pomalu sjíždět, někteří bloudili a projeli kolem letiště 2x, aniž by si nás všimli. To už bylo potřeba mávat a dávat všelijaké signály. Většina totiž hledala plné letiště aut a ono jich tam bylo tak 5:-D. Ale samozřejmě v pozdějších hodinách se pomalu počet vozidel zvyšoval a nakonec dojelo cca 25 vozů (z toho 13 Pětek).

Po příjezdu každý obdržel dotazník a přihlášky na soutěže, které se postupně shromažďovaly. Peťa začal rozdávat čísla jednotlivým jezdcům a první soutěž - Slalom mohl začít. Mezi Pětkami byly i vozy jiných značek, jako Suzuki Swift, Subaru Impreza, Peugeot 205 nebo Favorit či Felicie. Tím se protáhl časový harmonogram. A jak už bývá u 5ky zvykem, utáhlé a ostré zatáčky projížděla po třech kolech. U některých vozidel měli diváci dokonce strach, že se zuje pneumatika nebo se auto převrátí, že t_007:-)? Tak dravě někteří projížděli branky.

Po slalomu přišel na řadu sprint, protože jsme se obávali deště. Mraky nad letištěm byly tmavé a plné vody, a nad Zlínem úplně nádherně svítilo.

Sprint byl velice napínavý, takový Tonda se svou 205 Pětkaře hodně zlobil. Svůj úspěch přisuzoval dobrým pneumatikám.  Na startu byla vidět na tvářích řidičů nervozita, odhodlanost a neskutečná soustředěnost. Při neustálém posouvání vozů na startovní čáru, se stalo, že jeden z řidičů nechal při staru sprintu zařazenou zpátečku:-).

Po sprintu byla soutěž Poznej R5, kdy se nesmělo opisovat ani napovídat!!!  Ale někdy komentáře k jednotlivým dílům byly neskutečně vtipné. Například byla zaměněna spojková lamela za brzdový kotouč a další „malé“ součástky měly mít své místo ve strojku hodinek:-).

Konečně po 3 letech se nám podařila také uskutečnit soutěž ve Výměně kola, kdy byl podmínkou originální hever a klíč a pěkné počasí. Této soutěže se kupodivu zúčastnili jen 3 soutěžící. Ale musím uznat, že to byli opravdu soutěžící, jak se patří. Samotná výměna zadního pravého kola začínala na druhé straně letiště, kdy řidič musel doběhnout k vozu otevřít kapotu, vyndat hever, povolit šrouby a s uvolněným kolem oběhnout Pětku a dát kolo zpět. Některé hlášky a činy byly opravdu kouzelné. Lunni zjistil, že kolo je opravdu těžké. MikoGTE  bojoval se špatným šroubem a Groncl, se sportovním duchem, si dal kolečka rovnou tři. Klukům patří uznání a dík za účast v této soutěži!

Dostáváme se zdárně do konce, kdy nám stále neprší!!! Nečekaně!