2. ročník 2007

 (Bánov 20.10.2007)

Teplé boty, svetry, bundy. To byla nejdůležitější výbava na letošní Renault 5 sraz. Bohužel počasí si s námi docela pohrálo a kdo sebou neměl přítelkyni nebo manželku na zahřátí, tak mu zbývala poslední možnost, koupit si v bufetu extra pálivou klobásu :o)

Když jsme ráno přijeli na letiště, ležela na okolních polích malá vrstvička sněhu a mírně poprchalo. Během dne se však počasí lepšilo a odpoledne bylo možné dokonce na několik sekund zahlédnout mezi mraky sluníčko.

Po loňské absenci bufetu jsme si řekli, že tento prohřešek napravíme a hned zrána jsme ze dvou stanů a jedné dodávky postavili improvizovaný stánek s občerstvením. Pak následovalo postavení slalomové tratě a rozmístění naváděcích cedulek v ulicích Bánova.

 

 Stánek s občerstvením

 

Už kolem 11h se po cestě od Uherského Brodu řítil Anarki se svým modrým GT Turbem. Když nepočítám nás pořadatele, tak byl právě Anarki prvním účastníkem srazu.

 V té době už se pomalu rozhoříval gril a začaly vonět první klobásky. Taky parkoviště se plnilo stále rychleji a to ne jenom R5tkami. Postupně byly k vidění zajímavé kousky jako např.: Renault Fuego, Renault 21 Turbo, Renault 25 atd.

 

 Renault Fuego Renault 25 & Renault 21 Turbo

 

Blížila se jedna hodina odpolední a to byl čas pro hromadné focení. Na parkovišti už stálo šestnáct R5tek a bylo potřeba je nějak šikovně uspořádat, aby fotečky byly co nejhezčí. Tohoto úkolu se stejně jako v minulém roce zhostil Mario Horák a Milan Voda. O metr sem, o metr vedle… a už to bylo.

 

 Hromadné focení Renaultů 5

 

Chvíli po dokončení focení se začínaly první tréninkové jízdy v autoslalomu. Abych pravdu řekl, tak jsem nečekal, že slalom bude někomu dělat problémy. Ale mýlil jsem se a hlavně ti kdo kuželky viděli poprvé v životě, měli nemalé problémy se do nich vejít (i když šířka branek byla více než 4 metry :o)

 

Start slalomu

 

Číslo 1 dostal už zkušený slalomář Tom Palaj a taky hned od začátku nasadil vysokou laťku – čas 36,4s. Za solidní se pak považovaly časy pod 40s. Těch dosáhli, ale pouze Michal a Vratík Mazurovi na Nissanech Sunny GTI, Luděk Třešňák se stopadesátikoňovým R5 1,7 Turbo a Tom Palaj.

 

Slalom - Tom Palaj - Renault 5 GTE

 

Jedním z nejvíce bloudících kuželkářů byl Anarki, kterému zřejmě pouhé projetí kuželek připadalo fádní a tak vymýšlel všelijaké jiné způsoby projetí :o))  Mario Horák se za volantem zase ve druhé závodní jízdě vystřídal se svojí dcerou Silvií a udělali si tak malou rodinnou soutěž. Jinak slalom probíhal celkem v poklidu. Na konec jsem si i já odjel dvě závodní jízdy a Tomův prozatímní rekord tratě jsem vylepšil ještě o 2 sekundy. Po skončení závodních jízd se počítaly výsledky a zájemci mohli i nadále pokračovat ve volných jízdách po slalomové trati. Celkem se této soutěže zúčastnilo 14 jezdců. Na výsledky se můžete mrknout po kliknutí ZDE.

 

Zatímco já jsem počítal výsledky slalomu, Peťa se věnoval hodnocení soutěže o Nej Audio. Tady se nám přihlásili dva pětkaři (Hassan a dj@work) a Radous s Mazdou 626. Později jsme přišli na to, že se chtěli přihlásit ještě další dva pětkaři, ale své přihlášky vhodili do špatných krabiček a proto jsme o nich v době konání Audio soutěže nevěděli. Průběh soutěže v nejbližších dnech doplní Peťa. Zatím nabízím aspoň fotku vysmátých vítězů dj@work a Hassana :o)

 

 Vítězové soutěže o Nej Audio - dj@work & Hassan

 

No a krátce po Audio soutěži se už chystala trať na sprintování dvojic. Tady se nám přihlásilo celkem 11 zájemců. Na start se však dostavilo pouze 9.

 

Sprint - Filip Jančár & Matúš Cerovský

 

Napřed se jelo seřazovací kolo. To znamenalo, že jel každý zvlášť na čas. Jezdci se poté seřadili podle času od nejhoršího k nejlepšímu. Jízdy dvojic se pak jely od nejpomalejších jezdců. Takže první kolo jely vozy R5 GTX Filipa Jančar a R5 TSE Matúša Cerovského. Jelo se vždy na dvě vítězné jízdy a vítěz postoupil do dalšího kola, kde ho čekal soupeř s lepším časem ze seřazovacího kola. Tímto způsobem se postupovalo až k těm nejrychlejším. Bezesporu největším překvapením byl Anarki, jehož GTT je po repasi motoru a navíc „prý“ někudy unikal stlačený vzduch. No ale prostě Anarki jezdil jako blázen a nemilosrdně vyřadil tři soupeře!! O jeho rychlosti svědčila i dvojí nedobrovolná návštěva pole na konci sprinterské dráhy :o) Nakonec ale podlehl dalšímu R5 GTT řízenému taťkou (Karel Ušela). Ten si později poradil i s Nissanem Sunny GTI Michala Mazury a sprinty vyhrál. Na výsledky sprintů se můžete podívat ZDE.

 

 Sprint - Anarki & Karel Ušela

 

Poslední soutěží byla divácká volba o NEJ R5. Tady spousta lidí už před srazem typovala jako vítěze Piviho s Renaultem 5 Turbo2. Pivi ale bohužel nemohl přijet a tak všichni včetně mě byli zvědavi, kdo nebo vlastně která pětka bude zvolena jako ta NEJ. Nejvíce hlasů získaly pětky Toma Palaje a Luďka Třešňáka, přičemž Luděk získal o jeden hlas více a mohl se tak radovat z prvního titulu NEJ Renault 5.

 

 NEJ R5 - Renault 5 1,7 turbo - majitel Luděk Třešnák

 

No a tím už se pomalu dostáváme do finále.

Na závěr celého dne probíhalo vyhlášení vítězů jednotlivých soutěží. I když se soutěží účastnila i jiná vozidla než R5, tak odměněni byli pouze majitelé R5tek. Vítězové si odnesli bronzové, stříbrné a zlaté medaile, věcné ceny a slevové poukazy na nákup zboží u našich partnerů. Vítěz NEJ R5 obdržel plaketu, věcné ceny a model Renaultu 5 věnovaný Milanem Vodou. Na závěr nechyběla ani společná fotografie. Pak už jen loučení a postupné rozjíždění účastníků domů.

 

 Závěrečná fotografie Renault 5 srazu 2007

 

Doufám, že se vám letošní sraz i přes nevlídné počasí líbil a snad se za rok opět setkáme. Příští rok bychom chtěli posunout termín blíže k letním měsícům, tak snad to všechno klapne a podmínky budou lepší než letos.

 Na závěr bych vám všem chtěl poděkovat za účast.

Velký dík patří i spoluorganizátorům: Peťovi, Mirce, Peti, taťkovi, Peťovi qq, Radkovi, Milanovi a Mariovi, Přemovi a dalším :o) 

                                                                                                            Marťas