4. ročník 2009

 (Halenkovice 18.7.2009)

Ahoj pětkaři!

Tak máme letošní sraz úspěšně za sebou. No, úspěšně… vše probíhalo v pohodě až na počasí. Ale pravidelný účastník R5 srazů si už asi zvykl, že nám matka příroda vždy ukáže kdo je tady pánem :o) Letos když jsem se vrátil ze srazu, tak jsem si říkal: „Sláva nazdar výletu, promokli jsme, už jsme tu :o) „

Ale pojďme pěkně od začátku.

Přestože byl začátek srazu plánován až na 10h dopoledne, tak po osmé hodině ranní už se na místo řítil Anarki se svým modrým GTT. Je to snad největší nadšenec z nás všech, protože bydlí až na dalekém východě a přesto je na srazu vždy první :o) Nicméně v době jeho příjezdu už se pomalu začínal stavět stánek s občerstvením, na parkovišti stály už první tři pětky a okolím se linula vůně prvních grilovaných klobásek.

 

Kolem 10h se už opravdu začali sjíždět všichni ohlášení účastníci. Nakonec nás pětkařů bylo celkem devět (Anarki, já, Luunni, Pepe-k, Peťa, Romča, Rosťa, Staňa a Tom). Pravda, číslo je to podstatně menší než předešlé roky, ale litovat může jen ten, kdo nepřijel. Protože akcička to byla pohodová, plná příjemných rozhovorů, prohlížení pětek, ale také vzájemného porovnání jak na trati slalomu či sprintu, tak i vědomostí při soutěži Poznej R5. Kromě pětkařů dojelo i několik dalších účastníků např. s Fiatem Punto GT Turbo, Renaultem Clio 1,8 16V, Renaultem 9 Turbo, Peugeotem 205 GTI či Fordem Fiestou.

 

Ranní a dopolední část srazu se nesla ve znamení pěkného slunečného počasí, odpoledne se ale začalo zatahovat a „třešničkou na dortu“ byla bouřka s průtrží mračen během soutěže Poznej R5 :o)

Zhruba ve 12h zaburácely motory a auta se řadila na start slalomu. Jely se dvě tréninkové a tři závodní jízdy (z nichž se do výsledků započítávaly jen dvě nejlepší). Ještě před jízdami měli možnost si jezdci projít trať pěšky, čehož využil hlavně Anarki, ale přesto se mu podařilo při tréninku ještě trošku zabloudit :o) Nebyl ale sám, trestné sekundy za shození kužele nebo neprojetí branky „získali“ i další šoféři. Efektní taneček mezi kuželkami předváděl Peťa s GTT! Za rychlou cílovou brankou se dokonce pár aut octlo v trávě. Žádné pomačkané plechy se ale naštěstí nekonaly a všichni si vyzkoušeli rychlou jízdu na bezpečné uzavřené trati. Na to, jak se komu dařilo se můžete podívat ZDE. Za zmínku jistě stojí třetí místo Moniky Hýbnerové, která jela s GTEčkem Staně Roháčka. Její čistou, svižnou jízdu myslím může každý z nás chlapů jen obdivovat!

 

Krátce po slalomu přišel na řadu sprint. Nejprve se jely jízdy na čas, podle nichž se stanovilo pořadí pro vyřazovací jízdy. Nejlepšího času dosáhl Anarki s modrou raketou převlečenou do kabátu GT Turbo. Při vyřazovacích jízdách se postupovalo od nejpomalejších po nejrychlejší a postupoval vždy ten, kdo 2x porazil svého soupeře. Zajímavostí je, že kvalifikační jízdy na čas se jely na suchu, kdežto závodní vyřazovací jízdy byly poznamenány příchodem bouřky a mokrou tratí. I na mokru se ale všichni jezdci snažili dostat ze svých aut maximum a některé jízdy byly hodně, hodně vyrovnané. Hlavně finálová jízda mezi Vraťou Hýbnerem (Fiat Punto GT Turbo) a Anarkim (Renault 5 GT Turbo) byla na ostří nože a ve dvou jízdách dokonce proťali cílovou lajnu tak vyrovnaně, že nebylo možné rozhodnout, kdo zvítězil. V další jízdě se ale Anarkimu podařilo místo 3. rychlostního stupně zařadit jedničku a bylo po nadějích na vítězství. I tak ale Anarki vybojoval prvenství mezi pětkami! (výsledky)

 

Po skončení závodu ve sprintu už nebyla naděje, že se počasí zlepší a tak se účastníci srazu za stálého deště sešli ve stánku s občerstvením, kde na ně čekala soutěž Poznej R5. Tato soutěž spočívala v rozpoznání a popsání sedmnácti součástek z vozů Renault 5. Mezi jednoduché součástky patřily např. gumový doraz kufrových dveří, zapalovací kabel svíčky nebo výfukový ventil z hlavy motoru. K těm složitějším lze naopak přiřadit např. plastový držák boční přihrádky předních dveří, řadící vidličku 5. rychlostního stupně převodovky JB3 nebo plastovou část bočního vedení předního sedadla z verzí GTE/GTT. Odpovědi byly hodnoceny podle úplnosti jedním až třemi body. Celkově tedy bylo možné dosáhnout 51 bodů. Nejlépe se v této soutěži umístil Luunni se 46 body! Ostatní méně úspěšní soutěžící se alespoň přiučili něco nového a nabývali vědomosti zkušenějších kolegů.

Bohužel se díky vytrvalému dešti nedostalo na soutěž ve výměně kola, a tak můžem doufat, že se to povede snad příští rok!

 

Jak už je na pětkařských srazech zvykem, tak se na závěr dne rozdílejí ceny pro ty nejlepší, nejšikovnější, nejrychlejší, nejchytřejší a taky nejkrásnější. Tím se taky dostáváme k „poslední“ soutěži, která ovšem probíhala celý den a tou je volba NEJ R5. Tedy volba pětky, která diváky nejvíce nadchla, ať už po stránce estetické, technické, sportovní či co se originality týče. Tentokrát to ale vůbec nebyla jednoznačná volba, protože hned čtyři auta dostala shodný počet diváckých hlasů. O vítězi nakonec rozhodlo losování. Toho se po chvilce váhání ujal Pepe-k a jeho ruka šmátralka vytáhla lístek, který určil vítězem oranžovo-červený Renault 5 GT Turbo Peti Vlka. Počet hlasů jednotlivým autům můžete zhlédnout ZDE.

 

Více se nám už do letošního srazu nevešlo, i když byla v plánu ještě soutěž ve výměně kola a večerní grilování. Bohužel dešťových kapek přibývalo a přibývalo a málokdo z účastníků měl ještě kousek suchého oblečení. Tak snad to vyjde bez mráčků zase za rok!

Za celý organizační tým bych vám všem chtěl poděkovat za hladký a bezproblémový průběh a rádi vás zase uvidíme :o)

 

Marťas